Englannin kielen taidon mittaaminen lukion päättyessä: 2. Kuuntelukoe
Sisältö:
- 0. Johdanto (s. 1)
- 1. Kuuntelukokeen tarkoitus ja laadintaperiaatteet (s. 1-4)
- 1.1. Mittauskohde ja sen analyysi (s. 1-2)
- 1.2. Eri osataitojen mittaaminen (s. 2-3)
- 1.3. Vaikeustaso (s. 3-4)
- 2. Kuuntelukokeen esiversio (s. 4-23)
- 2.1. Esiversion tarkoitus (s. 4)
- 2.2. Testien laadinta (s. 4-11)
- 2.3. Testien äänitys, muokkaus ja kaavakkeet (s. 11-14)
- 2.4. Kokeen suoritus, välineet ja koehenkilöt (s. 14)
- 2.5. Vastausten tarkastus (s. 14-15)
- 2.6. Osioanalyysi (s. 15-22)
- 2.6.1. Analyysin suoritus ja tulokset (s. 15-19)
- 2.6.2. Analyysin tulosten tulkinta (s. 19-22)
- 2.7. Esikokeilun arviointia (s. 22-23)
- 3. Kuuntelukokeen kokeiluversio (s. 23-47)
- 3.1. Kokeiluversion tarkoitus (s. 23)
- 3.2. Kokeiluversion valmistus (s. 24-28)
- 3.2.1. Äänitykset (s. 24-25)
- 3.2.2. Testien muokkaus (s. 25-27)
- 3.2.3. Kaavakkeet ja ohjeet (s. 27-28)
- 3.3. Kokeilun suoritus (s. 28)
- 3.4. Kokeen tarkastus ja osioanalyysi (s. 29-30)
- 3.5. Osioanalyysin tulokset (s. 30-35)
- 3.6. Paranivatko osiot esikokeilun avulla? (s. 36-38)
- 3.7. Validiteetti (s. 38-47)
- 3.7.1. Sisältövaliditeetti (s. 38-39)
- 3.7.2. Rakennevaliditeetti (s. 39-45)
- 3.7.3. Empiirinen validiteetti (s. 45-47)
- 4. Kuuntelukokeen käyttökelpoisuus loppukokeena (s. 47-50)
- 4.1. Diskriminaatiotestit (s. 47-48)
- 4.2. Tulkintatestit (s. 48-49)
- 4.3. Kokeilun jatkaminen (s. 49-50)
- English Summary (s. 51-57)
- Liitteet (s. 58-74)
- Kirjallisuutta (s. 75-76)