Vieraan kielen opiskelumotivaatio Suomessa I - Foreign Language Learning Motivation in Finland I
Sisältö:
- Summary
- Esipuhe
- Johdanto (s. 1-3)
- 1. Katsaus suoritettuun tutkimukseen ja teorian esittely (s. 4-21)
- 1.1. Teorian yleistä luonnehdintaa (s. 4-5)
- 1.2. Katsaus tutkimukseen (s. 5-9)
- 1.3. Erityyppiset tutkimustilanteet (s. 9-10)
- 1.4. Teorian kokoaminen (s. 10-17)
- 1.4.1. Teoreettinen malli (s. 11-15)
- 1.4.2. Osatekijöiden ryhmittely (s. 15-17)
- 1.5. Operationaalistaminen (s. 17-19)
- 1.6. Motivaation faktorirakenne aikaisemman tutkimuksen mukaan (s. 19-21)
- 2. Menetelmä (s. 22-38)
- 2.1. Esikokeilu (s. 22-23)
- 2.2. Muuttujat ja mittarit (s. 23-33)
- 2.2.1. Asenne- ja motivaatiomittarit (s. 23-29)
- 2.2.2. Todentamisvaiheen muut muuttujat (s. 29-32)
- 2.2.3. Mittarien luotettavuus (s. 32)
- 2.3. Otanta ja aineiston keruu (s. 33-36)
- 2.3.1. Otanta (s. 33-35)
- 2.3.2. Aineiston keruu (s. 35-36)
- 2.4. Käsittely (s. 37-38)
- 3. Tulokset (s. 39-63)
- 3.1. Motivaation faktorirakenne (s. 39-60)
- 3.1.1. Analyysi koko aineistossa (s. 39-50)
- 3.1.1.1. Valinta (s. 44)
- 3.1.1.2. Motivaation keskeiset tekijät (s. 44-47)
- 3.1.1.3. Motivaatiotekijöiden yhteydet saavutuksiin (s. 47-49)
- 3.1.1.4. Integratiivinen ja instrumentaalinen orientoituminen (s. 49-50)
- 3.1.2. Faktorirakenne osa-aineistoissa (s. 51-60)
- 3.1.2.1. Vertailu tuloksiin koko aineistossa (s. 51-58)
- 3.1.2.1.1. Rintamaat (s. 51-52)
- 3.1.2.1.2. Takamaat (s. 52-53)
- 3.1.2.1.3. Kaupungit (s. 53-54)
- 3.1.2.1.4. Maaseutu (s. 54-55)
- 3.1.2.1.5. Oppikoulut (s. 55-56)
- 3.1.2.1.6. Peruskoulut (s. 56-58)
- 3.1.2.2. Straattojen välinen faktorirakenteiden vertailu (s. 58-60)
- 3.2. Yhdistelmä (s. 60-63)
- Pohdintaa (s. 64-73)
- Lähteet (s. 74-79)
- Liitteet (s. 80-164)