Aikuiskasvatuksella rakennetaan tulevaisuutta koronakriisin jälkeen

Avainsanat: aikuiskoulutus, perustaidot, aikuiskasvatus, tutkimus, tiede

Abstrakti

Aikuiskasvatuksen tehtävä poikkeusoloista palautuessa on löytää keinoja siihen, että arkisivistymisen, oppimisen ja kouluttautumisen mahdollisuudet säilyvät kaikille avoimina. Joustavuutta tarvitaan jatkossa lähiopetuksen ja etäopetuksen yhdistämiseen. On tärkeää kaventaa eri aikuisryhmien välistä, osallistumista eriarvoistavaa digitaalista kuilua. Samalla on syytä muistaa terveen kriittinen suhde verkkovälitteiseen työhön ja opiskeluun.

Kirjoittajan esittely

Ulpukka Isopahkala-Bouret, Turun yliopisto

KT, päätoimittaja, kasvatustieteen  professori, erityisalana koulutuksellinen tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus, Turun yliopisto; aikuiskasvatustieteen dosentti, Helsingin yliopisto

 

Osasto
Pääkirjoitus
Julkaistu
loka 5, 2021
Viittaaminen
Isopahkala-Bouret, U. (2021). Aikuiskasvatuksella rakennetaan tulevaisuutta koronakriisin jälkeen. Aikuiskasvatus, 41(3), 206–207. https://doi.org/10.33336/aik.111576