Vuxenpedagogik i brytningssked?
aktuella historiska och moderna vuxenpedagogiska frågor i Finland
Abstrakti
Artikkelissa lähestytään Suomen aikuiskasvatusta analysoimalla eri ajanjaksoja. Kasvatusaate on vaihdellut ja tavoitteina ovat vuorollaan olleet valistus, sivistys, kasvatus, koulutus sekä opettaminen aikuiselle oppijalle. Nyky-yhteiskunnassa koulutuspolitiikka kohdentuu teollisuuden ja talouden etuun edistää uutta tietoa. Samanaikaisesti yksilön tarvetta syvempään ymmärrykseen ja omaan kasvuunsa ei ole koettu koulutuspoliittisesti kiinnostavaksi. Nämä kaksi intressiä ovat kuitenkin ajankohtaisia postmodernissa aikuiskoulutuksessa.
Copyright (c) 2001 Camilla Kovero
Tämä työ on lisensoitu Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen Julkinen -lisenssillä.