Eikö hyvä tahto riitä? 

Mihin korkeakouluopetuksessa tarvitaan turvallisemman tilan periaatteita?  

Avainsanat: turvallisempi tila, korkeakouluopetus [http://www.yso.fi/onto/yso/p1246], opiskelijat [http://www.yso.fi/onto/yso/p16486], korkeakouluopiskelu [http://www.yso.fi/onto/yso/p13164]

Abstrakti

Turvallisemman tilan periaatteet voidaan nähdä pedagogisena keskustelutyökaluna, joka rohkaisee yhteistyöhön sekä moniääniseen keskusteluun yliopisto-opetuksessa. Periaatteet ohjaavat myös opettajia ja koko yliopistoyhteisöä puhe- ja toimintatapojen kriittiseen reflektioon.

Kirjoittajien biografiat

Hanna Kosonen, Helsingin yliopisto

FM, yliopisto-opettaja, Helsingin yliopiston kielikeskus; väitöskirjatutkija, Kielentutkimuksen tohtoriohjelma (HELSLANG)

Salla-Maaria Suuriniemi, Helsingin yliopiston kielikeskus

FT, yliopisto-opettaja

 

 

Minna Lyytinen, Helsingin yliopiston kielikeskus

FM, yliopisto-opettaja

 

 

Osasto
Näkökulmia käytäntöön
Julkaistu
Apr 5, 2024
Viittaaminen
Kosonen, H., Suuriniemi, S.-M., & Lyytinen, M. (2024). Eikö hyvä tahto riitä? : Mihin korkeakouluopetuksessa tarvitaan turvallisemman tilan periaatteita?  . Aikuiskasvatus, 44(1), 62–68. https://doi.org/10.33336/aik.141646