Kielteiset tunteet kulttuurienvälisten vuorovaikutustaitojen oppimisessa

Miten niihin tulisi suhtautua?

Avainsanat: negatiivisuus [http://www.yso.fi/onto/yso/p4042], tunteet [http://www.yso.fi/onto/yso/p3485], sosiaaliset taidot [http://www.yso.fi/onto/yso/p6444], oppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p2945], kulttuurienvälinen vuorovaikutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p25798], koulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p84], yhteistyö [http://www.yso.fi/onto/yso/p6334], työyhteisöt [http://www.yso.fi/onto/yso/p8543]

Abstrakti

Kielteisten tunteiden kokeminen on hyödyksi kulttuurienvälisten vuorovaikutustaitojen oppimiselle, jos tunteet vain tunnistetaan ja otetaan huomioon työyhteisökoulutuksissa. Kouluttajan on tuettava tunteiden käsittelemistä ja hyödynnettävä osallistujien kokemuksia.

Kirjoittajan esittely

Katja Keisala, Tampereen yliopisto

tutkijatohtori, YTT
Kasvatustieteiden tiedekunta

Osasto
Näkökulmia tutkimukseen
Julkaistu
Feb 15, 2017
Viittaaminen
Keisala, K. (2017). Kielteiset tunteet kulttuurienvälisten vuorovaikutustaitojen oppimisessa: Miten niihin tulisi suhtautua?. Aikuiskasvatus, 37(1), 40–46. https://doi.org/10.33336/aik.88396