Mikä RAKE?

Kommentteja suosituksiin kasvatustieteen ja opettajankoulutuksen rakenteelliseksi kehittämiseksi

Avainsanat: kasvatustiede [http://www.yso.fi/onto/yso/p4537], opettajankoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10746], rakenteet (rakentaminen) [http://www.yso.fi/onto/yso/p994], kehittäminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p4230], tuloksellisuus [http://www.yso.fi/onto/yso/p5864], laatu [http://www.yso.fi/onto/yso/p5029], aikuiskasvatus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10754]

Abstrakti

Kasvatustieteen ja opettajankoulutuksen rakenteellisen kehittämisen raportti esittää suosituksia kasvatustieteiden alan uudistamiseksi. Suomalaisen aikuiskasvatustutkimuksen erityisluonne ja tärkeys ymmärretään raportissa puutteellisesti, väittävät alan tutkijat puheenvuorossaan.

Kirjoittajien biografiat

Karin Filander, Tampereen yliopisto

esihenkilö, pj.
Aikuiskasvatuksen tutkimusseura

Kasvatustieteiden yksikkö
Tampereen yliopisto

Risto Ikonen, Itä-Suomen yliopisto

KT, yliopistonlehtori
Kasvatustieteiden ja psykologian laitos

Merja Ikonen-Varila, Helsingin yliopisto

dosentti, yliopistonlehtori
Käyttäytymistieteiden laitos

Päivi Siivonen, Itä-Suomen yliopisto

FT, yliopistotutkija
Kasvatustieteiden ja psykologian osasto

Heikki Silvennoinen, Turun yliopisto

VTT, professori
Kasvatustieteiden laitos

Outi Ylitapio-Mäntylä, Lapin yliopisto

KT, tutkijatohtori
Kasvatustieteiden tiedekunta

Osasto
Puheenvuoro
Julkaistu
helmi 15, 2016
Viittaaminen
Filander, K., Ikonen, R., Ikonen-Varila, M., Siivonen, P., Silvennoinen, H., & Ylitapio-Mäntylä, O. (2016). Mikä RAKE? Kommentteja suosituksiin kasvatustieteen ja opettajankoulutuksen rakenteelliseksi kehittämiseksi. Aikuiskasvatus, 36(1), 50–54. https://doi.org/10.33336/aik.88474