Narratiivinen positiointianalyysi ja nuorten aikuisten toimijuus työpajaympäristössä
Abstrakti
Artikkelissa tarkastellaan positiointiteorian pohjalta kehiteltyä narratiivista positiointianalyysia pienten kertomusten analyysissa. Käytämme esimerkkinä nuorten aikuisten työpajakontekstissa tuottamia pieniä kertomuksia koulutusvalinnoista ja koulutus- ja työpajakokemuksista. Pohdimme, millaisia mahdollisuuksia narratiivinen positiointianalyysi tarjoaa erityisesti marginaaliin asetettujen nuorten aikuisten toimijuuden ja identiteetin tutkimukseen, ja kuinka sen avulla voidaan analysoida identiteetin ja toimijuuden rakentumista suhteessa kulttuurisiin mallitarinoihin.
Copyright (c) 2016 Heli Mutanen, Päivi Siivonen
Tämä työ on lisensoitu Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen Julkinen -lisenssillä.