Elinikäisen oppimisen käytännöt ja elämänpolut
DOI:
https://doi.org/10.33336/aik.92448Avainsanat:
elinikäinen oppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p6262], jatkuva koulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p14966], elämänkaari, aikuiskasvatus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10754], oppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p2945]Abstrakti
Elinikäisen oppimisen polkua noudattavat sellaiset elämänkulut ja elämäkerrat, joissa merkittävät oppimiskokemukset ovat jatkuneet läpi elämän. Kirjoittaja käsittelee neljää oppimiskokemuksia määrittävää kontekstia: perhettä, yleissivistävää koulua, ammattikoulua ja aikuiskasvatusta. Elinikäisen oppimisen polku avautuu kulttuurisesti hyväosaisille kodin ja suhteellisen pysyvän hyvän koulumenestyksen ansiosta jo varhaisessa lapsuudessa. Ummessa pysynyt polku voi kuitenkin avautua myöhemmin erityisesti elämäntilanteessa tapahtuneen muutoksen pakottamana tai siivittämänä.Tiedostolataukset
Julkaistu
1997-09-15
Numero
Osasto
Artikkelit
Viittaaminen
Elinikäisen oppimisen käytännöt ja elämänpolut. (1997). Aikuiskasvatus, 17(3), 164-171. https://doi.org/10.33336/aik.92448