Yrittäminen ja sukupuolen moniulotteisuus
haaste tutkimukselle ja koulutukselle
Avainsanat:
naiset [http://www.yso.fi/onto/yso/p16991], yrittäjyys [http://www.yso.fi/onto/yso/p1182], johtaminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p554], sukupuoliroolit [http://www.yso.fi/onto/yso/p928], naistutkimus [http://www.yso.fi/onto/yso/p5332], koulutus
Abstrakti
Kirjoittajat tekivät haastattelututkimuksen tamperelaisessa kahden naisen uusmediayrityksessä ja analysoivat yrittäjien puhetta. Tutkimuksen yrittäjät käyttävät työssään rinnakkain kolmea eri diskurssia: pohjoismaista tasa-arvodiskurssia, maskuliinisen klassisen strategisen johtamisen diskurssia sekä feminiinisen johtamisen diskurssia. Yrittäjien liiketoiminnassa ja identiteettipuheissa naiseudella on keskeinen asema.
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
Dec 1, 2001
Viittaaminen
Eriksson, P., & Pietiläinen, T. (2001). Yrittäminen ja sukupuolen moniulotteisuus: haaste tutkimukselle ja koulutukselle. Aikuiskasvatus, 21(4), 295–305. https://doi.org/10.33336/aik.93372