Oppimisen haasteet sukupuolinäkökulmasta
esimerkkinä tekstiili- ja vaatetusteollisuus
Avainsanat:
tekstiili- ja vaatetusteollisuus, naiset [http://www.yso.fi/onto/yso/p16991], työssäoppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p10225], ongelmanratkaisu [http://www.yso.fi/onto/yso/p6006], naistutkimus [http://www.yso.fi/onto/yso/p5332]
Abstrakti
Sukupuolistuneiden käytäntöjen näkökulma soveltuu myös työssä oppimisen tarkasteluun. Ymmärrän työssä oppimisen, eli taitojen ja ongelmanratkaisuvalmiuksien kehittymisen ja työssä eteentulevien asioiden merkitysyhteyksien rakentamisen tapahtuvan valtaosaltaan niissä arkisissa käytännöissä, joihin työtätekevät osallistuvat. Organisaation käytännöt, mukaan lukien ne käytännöt, jotka rakentavat sukupuolta työpaikoilla, toimivat oppimisen ehtoina ja aikaansaajina.
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
Dec 1, 2001
Viittaaminen
Heiskanen, T. (2001). Oppimisen haasteet sukupuolinäkökulmasta: esimerkkinä tekstiili- ja vaatetusteollisuus. Aikuiskasvatus, 21(4), 306–314. https://doi.org/10.33336/aik.93373