Luokanopettajien tarpeet ovat yksilölliset ja suhteessa uraan

Science-täydennyskoulutusohjelman merkitystä tutkittiin Pohjois-Karjalassa

  • Matti Meriläinen
Avainsanat: opettajat [http://www.yso.fi/onto/yso/p1117], täydennyskoulutus, koulutuksen laatu, koulutuksen vaikuttavuus, vaikuttavuus [http://www.yso.fi/onto/yso/p1655], laatu [http://www.yso.fi/onto/yso/p5029]

Abstrakti

Opettajien ammatillinen kehittyminen ja ammatilliset kehitystarpeet ovat hyvin erilaisia, samoin kuin tarvittava tuki. Pitkän opettajanuran jo tehnyt opettaja etsii täydennyskoulutuksesta eri asioista kuin nuori ja aloitteleva opettaja. Tarpeet ovat lopulta varsin yksilöllisiä. Täydennyskoulutuksen suunnittelu ja toteutus ovat ratkaisevan tärkeitä, jotta saatu koulutus koettaisiin mielekkäänä. Juuri suunnittelun puolinaisuus herättää opettajissa turhautumista ja pettymystä.
Viittaaminen
Meriläinen, M. (2002). Luokanopettajien tarpeet ovat yksilölliset ja suhteessa uraan: Science-täydennyskoulutusohjelman merkitystä tutkittiin Pohjois-Karjalassa. Aikuiskasvatus, 22(3), 191–205. https://doi.org/10.33336/aik.93422