Sisällön asiantuntijoista verkkovirtuooseiksi

ammattikorkeakouluopettajien täydennyskoulutuksen haasteita

  • Tuomo Norvanto
Avainsanat: ammattikorkeakoulut [http://www.yso.fi/onto/yso/p10564], opettajat [http://www.yso.fi/onto/yso/p1117], opettajan rooli, verkko-opetus [http://www.yso.fi/onto/yso/p6621]

Abstrakti

Aikuisopettajan roolin muuttuessa opetuksen keskiöstä varjoon, oppimisympäristöjen mahdollisuuksien luojaksi, on opettajalle syntynyt tunne asemansa heikkenemisestä – henkisestä häviämisestä. Aiemman osaamisen perustana ollut sisällöllinen hallinta jää sivuraiteille ja pääosaan nousee uudenlainen osaaminen: oppijalähtöinen oppimisympäristöjen suunnittelu ja tietoverkkojen hyödyntäminen opetuksessa. Mitä opiksi?
Viittaaminen
Norvanto, T. (2002). Sisällön asiantuntijoista verkkovirtuooseiksi: ammattikorkeakouluopettajien täydennyskoulutuksen haasteita. Aikuiskasvatus, 22(4), 316–320. https://doi.org/10.33336/aik.93439