Oppimisen kontekstuaalisuutta tunnistamassa
aikuisopiskelijan oppimiseen kytkeytyvät kontekstit verkkopohjaisessa opiskelussa
Avainsanat:
aikuiset [http://www.yso.fi/onto/yso/p5590], verkko-opiskelu [http://www.yso.fi/onto/yso/p9885], verkko-opetus [http://www.yso.fi/onto/yso/p6621], oppimiskokemukset [http://www.yso.fi/onto/yso/p16215], opiskelumotivaatio [http://www.yso.fi/onto/yso/p19163], oppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p2945]
Abstrakti
Millainen on oppimisen konteksti ja sosiaalinen luonne, kun opiskelu toteutetaan verkossa? Tampereen yliopistossa tutkittiin hoitotiedettä verkko-opintoina avoimessa yliopistossa opiskelleiden aikuisopiskelijain kokemuksia. Tavoitteena oli saada opiskelijoiden kokemusten perusteella kokonaiskuvaa oppimiseen vaikuttavista tekijöistä kehitettäessä avoimen yliopiston monimuoto-opetuksen ympäristöä verkkopohjaiseksi oppimisympäristöksi. Varsin pian oli havaittavissa, että kokemukset oppimisesta ilmenivät joko positiivis- tai negatiivissävytteisinä ilmaisuina.
Viittaaminen
Korhonen, V. (2003). Oppimisen kontekstuaalisuutta tunnistamassa: aikuisopiskelijan oppimiseen kytkeytyvät kontekstit verkkopohjaisessa opiskelussa. Aikuiskasvatus, 23(3), 204–213. https://doi.org/10.33336/aik.93494