Aikuisten avaintaitojen kansainvälinen arviointi – monitahoinen ja jännitteinen
Avainsanat:
koulutuspolitiikka [http://www.yso.fi/onto/yso/p249], koulutusjärjestelmät [http://www.yso.fi/onto/yso/p248], arviointi, kansainvälisyys, työllisyyspolitiikka, koulutuksen ja työelämä [http://www.yso.fi/onto/yso/p16262]n yhteydet
Abstrakti
”Osaamista ei tulisi arvioida vain taloudellisen tai sivistyksellisen pääoman tuottajana, vaan myös sosiaalisen oikeudenmukaisuuden ja yksilöiden elämänlaadun näkökulmasta. Monet kansainväliset arvioinnit ovat jo osoittaneet, että niiden kansakuntien, jotka huolehtivat parhaiten heikoimmasta väestönosastaan, kehittyminen on ollut kestävintä niin sivistyksellisesti kuin taloudellisestikin.”
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
Dec 1, 2005
Viittaaminen
Linnakylä, P. (2005). Aikuisten avaintaitojen kansainvälinen arviointi – monitahoinen ja jännitteinen. Aikuiskasvatus, 25(4), 260–271. https://doi.org/10.33336/aik.93644