Elinikäinen oppiminen ja matalasti koulutetut

  • Knud Illeris Danmarks Pædagogiske Universitetsskole (DPU)
Avainsanat: työelämä [http://www.yso.fi/onto/yso/p16262], aikuiskoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p300], opiskelumotivaatio [http://www.yso.fi/onto/yso/p19163], syrjäytyminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p8917], koulutustaso [http://www.yso.fi/onto/yso/p12157], elinikäinen oppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p6262]

Abstrakti

”Ongelmat, jotka on perinteisesti liitetty matalasti koulutettuihin, ovat muuttuneet sekä muodoltaan että sisällöltään kahdenkymmenen vuoden aikana. Kentästä on tullut ongelmallisempi ja kirjavampi, ja se vaatii varsin eriytyneitä, joustavia ja sensitiivisiä avauksia ja palveluita. Tämä puolestaan edellyttää innovatiivista ajattelua, sitoutumista ja joustavuutta poliittisesti, hallinnollisesti ja liike-elämän sektorilla aina huipulta ruohonjuuritasolle asti”, kirjoittaa syrjäytymistä työelämästä tutkinut Knud Illeris.

Kirjoittajan esittely

Knud Illeris, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole (DPU)

elinikäisen oppimisen professori, Danish School of Education (DPU),
aikaisemmin professorina yliopistossa Roskilde Universitet (RUC)

 
Viittaaminen
Illeris, K. (2006). Elinikäinen oppiminen ja matalasti koulutetut. Aikuiskasvatus, 26(1), 4–13. https://doi.org/10.33336/aik.93662