Supertohtoreita – miten niitä tehdään?

opetussuunnitelma tohtorinkoulutuksessa

  • Kirsi Pyhältö
  • Tiina Soini
Avainsanat: tohtorit, tutkijakoulutus, jatkokoulutus, opetussuunnitelmat [http://www.yso.fi/onto/yso/p5140], oppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p2945], osaaminen

Abstrakti

Tutkijankoulutuksesta käytävää keskustelua hallitsevat yhä määrällisiin kysymyksiin ja muotoseikkoihin liittyvät kysymykset. Koulutusprosessia ei ole juurikaan tarkasteltu oppimisen ja tutkimuksen näkökulmista. Tohtorin osaamisen ”toivelistasta” puuttuu miltei kokonaan opettamiseen liittyvä, koulutuksellinen ja konsultatiivinen osaaminen. Tarkastelemme tieteellistä jatkokoulutusta opetussuunnitelmatyön näkökulmasta. Viitekehyksenämme on kasvatuspsykologinen oppimisen tutkimus.
Viittaaminen
Pyhältö, K., & Soini, T. (2006). Supertohtoreita – miten niitä tehdään? opetussuunnitelma tohtorinkoulutuksessa. Aikuiskasvatus, 26(4), 304–315. https://doi.org/10.33336/aik.93721