Supertohtoreita – miten niitä tehdään?
opetussuunnitelma tohtorinkoulutuksessa
Avainsanat:
tohtorit, tutkijakoulutus, jatkokoulutus, opetussuunnitelmat [http://www.yso.fi/onto/yso/p5140], oppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p2945], osaaminen
Abstrakti
Tutkijankoulutuksesta käytävää keskustelua hallitsevat yhä määrällisiin kysymyksiin ja muotoseikkoihin liittyvät kysymykset. Koulutusprosessia ei ole juurikaan tarkasteltu oppimisen ja tutkimuksen näkökulmista. Tohtorin osaamisen ”toivelistasta” puuttuu miltei kokonaan opettamiseen liittyvä, koulutuksellinen ja konsultatiivinen osaaminen. Tarkastelemme tieteellistä jatkokoulutusta opetussuunnitelmatyön näkökulmasta. Viitekehyksenämme on kasvatuspsykologinen oppimisen tutkimus.
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
Dec 1, 2006
Viittaaminen
Pyhältö, K., & Soini, T. (2006). Supertohtoreita – miten niitä tehdään? opetussuunnitelma tohtorinkoulutuksessa. Aikuiskasvatus, 26(4), 304–315. https://doi.org/10.33336/aik.93721