Curriculum-tutkimus ja opettajankoulutus

  • Tero Autio
Avainsanat: opettajankoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10746], opetussuunnitelmat [http://www.yso.fi/onto/yso/p5140], uusliberalismi, politisoituminen, koulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p84], kasvatus [http://www.yso.fi/onto/yso/p476], markkinatalous, elinikäinen oppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p6262]

Abstrakti

”Meillä tämän pallon asuttajilla on edessämme tavattoman isoja ongelmia, voittopuolisesti negatiivisia utopioita, ilmastonmuutos, köyhyys, eroosio, hupenevat energiavarastot jne. Tylerilaistyyppinen arvioinnin kulttuuri, joka vahvasti jyllää yliopistolaitoksessakin, on näköalattomuudessaan ja todellisten globaalien haasteiden edessä hieman samaa kuin kuumetta mittaamalla yritettäisiin parantaa sairaus”, kirjoittaa professori Tero Autio suomien kasvatuksen, koulutuksen ja tutkimuksen antautumista markkinavoimille.
Osasto
Näkökulmia tutkimukseen
Julkaistu
helmi 15, 2007
Viittaaminen
Autio, T. (2007). Curriculum-tutkimus ja opettajankoulutus. Aikuiskasvatus, 27(1), 43–47. https://doi.org/10.33336/aik.93737