A-luokan aikuiskasvatustiedettä

Kirjoittajat

DOI:

https://doi.org/10.33336/aik.93969

Avainsanat:

akateeminen kapitalismi, aikuiskasvatus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10754], korkea-asteen koulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p3390], oppiaineet [http://www.yso.fi/onto/yso/p5296], tieteenhistoria [http://www.yso.fi/onto/yso/p16328], yliopistolaki [http://www.yso.fi/onto/yso/p24435], tieteenalat [http://www.yso.fi/onto/yso/p352], profiloituminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p21313], tutkimustieto [http://www.yso.fi/onto/yso/p27006], European Society for Research on the Education of Adults (ESREA)

Abstrakti

Artikkelissa professori Anja Heikkinen asemoi aikuiskasvatustiedettä tieteen maastossa ja keskustelee kollegoittensa aiempien puheenvuorojen kanssa. Hän epäilee, että syyllisiä sivistyksellisistä tehtävistä loitontumiseen ja rahoittajien käsitteiden omaksumiseen ei tarvitse etsiä vain yliopiston ja tiedeyhteisön ulkopuolelta.

Tiedostolataukset

Julkaistu

2012-02-15

Viittaaminen

Heikkinen, A. (2012). A-luokan aikuiskasvatustiedettä. Aikuiskasvatus, 32(1), 50-58. https://doi.org/10.33336/aik.93969