Opinnäytteen ohjauksen ulottuvuuksia

sovellus yliopistopedagogiseen koulutukseen

  • Sanna Vehviläinen
Avainsanat: oppimistutkimus, ohjaussuhde, mestari-kisällipedagogiikka, ohjausinterventiot, opinnäytteet, ohjaus, yliopistopedagogiikka, oppimisprosessi [http://www.yso.fi/onto/yso/p5103], työprosessit [http://www.yso.fi/onto/yso/p13504], kognitiiviset prosessit, vuorovaikutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10591], toimijuus [http://www.yso.fi/onto/yso/p2335], yhteisöllisyys [http://www.yso.fi/onto/yso/p5522], tukeminen, asiantuntijuus [http://www.yso.fi/onto/yso/p15085]

Abstrakti

Millä tavoin akateeminen yhteisö voi tukea tieteellisen asiantuntijuuden kasvamista? Yliopistopedagogisessa koulutuksessa käytetty ohjauksen malli tarkastelee ohjausta sosiaalisena toimintana yhteisöissä. Se soveltuu esimerkiksi pro gradun ja tohtoriväitöskirjan ohjaukseen.
Osasto
Näkökulmia käytäntöön
Julkaistu
syys 15, 2013
Viittaaminen
Vehviläinen, S. (2013). Opinnäytteen ohjauksen ulottuvuuksia: sovellus yliopistopedagogiseen koulutukseen. Aikuiskasvatus, 33(3), 234–241. https://doi.org/10.33336/aik.94054