Pienryhmäohjaajien vertaisryhmä andragogisessa koulutuksessa

Avainsanat: pienryhmäohjaaja, teemakirjoitus, mentorointi [http://www.yso.fi/onto/yso/p298], opettajankoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10746], pienryhmäopetus, pienryhmät [http://www.yso.fi/onto/yso/p6375], ryhmäopetus [http://www.yso.fi/onto/yso/p28251], teemat [http://www.yso.fi/onto/yso/p3405], vertaisryhmät [http://www.yso.fi/onto/yso/p12877], vertaistuki [http://www.yso.fi/onto/yso/p12878], ohjaajat (kasvatus ja opastus) [http://www.yso.fi/onto/yso/p30185], ohjaus (neuvonta ja opastus) [http://www.yso.fi/onto/yso/p178], andragogiikka [http://www.yso.fi/onto/yso/p4929], käsitykset [http://www.yso.fi/onto/yso/p6333], kokemukset [http://www.yso.fi/onto/yso/p3209], fenomenografia [http://www.yso.fi/onto/yso/p20240], analyysi [http://www.yso.fi/onto/yso/p6851]

Abstrakti

Erilaisten yhteistyön muotojen, vuorovaikutuksen ja jakamisen merkitystä korostetaan tutkimuksissa, mutta opettajien ja ohjaajien kollegiaalisen tuen muotoja ei juurikaan edistetä rakenteellisin tai organisatorisin keinoin. Vertaistuki vahvistaa ohjaajien työssä kehittymistä ja jaksamista sekä koulutuksen kehittämistä.

Kirjoittajien biografiat

Arja Piirainen, Jyväskylän yliopisto

FT, yliopistonlehtori
Terveystieteiden laitos, Liikuntatieteellinen tiedekunta, Jyväskylän yliopisto

Terhi Skaniakos, Jyväskylän yliopisto

FT, erikoissuunnittelija
Strateginen kehittäminen, Jyväskylän yliopisto

Viittaaminen
Piirainen, A., & Skaniakos, T. (2014). Pienryhmäohjaajien vertaisryhmä andragogisessa koulutuksessa. Aikuiskasvatus, 34(2), 107–120. https://doi.org/10.33336/aik.94086