Akateeminen kapitalismi ja kollektiivisuuksien paradoksaalisuudet tohtorikoulutuksessa

  • Hanna Guttorm
  • Auli Arvola-Orlander
  • Anna-Maija Niemi
  • Elina Vaahtera
  • Katariina Mertanen
  • Tuure Tammi
  • Sari Mononen-Batista Costa
  • Kristiina Brunila
  • Anna Kouhia
  • Antti Paakkari
  • Ville Kainulainen
  • Elina Ikävalko
Avainsanat: kollektiivinen tohtorinkoulutus, yksilöllinen tohtorinkoulutus, akateeminen kapitalismi, tohtorikoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p21717], tutkijakoulutus, kasvatustiede [http://www.yso.fi/onto/yso/p4537], tieteellinen julkaisutoiminta, tutkimustyö, markkinatalous

Abstrakti

Hakkarainen, Hytönen, Makkonen & Lehtonen ehdottivat Aikuiskasvatuksessa 4/2013 ”luonnontieteellisen”, niin sanotun kollektiivisen mallin soveltamista kasvatustieteellisessä jatkokoulutuksessa. Kirjoittajakollektiivi jatkaa keskustelua akateemisen kapitalismin uhasta.
Osasto
Näkökulmia tutkimukseen
Julkaistu
touko 15, 2014
Viittaaminen
Guttorm, H., Arvola-Orlander, A., Niemi, A.-M., Vaahtera, E., Mertanen, K., Tammi, T., Mononen-Batista Costa, S., Brunila, K., Kouhia, A., Paakkari, A., Kainulainen, V., & Ikävalko, E. (2014). Akateeminen kapitalismi ja kollektiivisuuksien paradoksaalisuudet tohtorikoulutuksessa. Aikuiskasvatus, 34(2), 121–128. https://doi.org/10.33336/aik.94087