”Opeta, mittaa, kehitä”
yrittäjyyskasvatuksen mittaristo hallinnallisena artefaktina
Avainsanat:
Foucault, Michel, Latour, Bruno, Callo, Michel, yrittäjyyskasvatus [http://www.yso.fi/onto/yso/p19497], valta [http://www.yso.fi/onto/yso/p2551], mittarit (mittaus) [http://www.yso.fi/onto/yso/p21210], tieto [http://www.yso.fi/onto/yso/p261], subjekti (filosofia) [http://www.yso.fi/onto/yso/p25021], itsehallinta [http://www.yso.fi/onto/yso/p17219], peruskoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p13590], opetustyö [http://www.yso.fi/onto/yso/p28618], itsearviointi [http://www.yso.fi/onto/yso/p6253]
Abstrakti
Ulkoisesti neutraalilta ja poliittisesti jopa mitättömältä vaikuttava yrittäjyyskasvatuksen mittaristo voidaan tiedon, subjektiviteetin ja vallan näkökulmasta analysoituna ymmärtää aktiivisena poliittisena toimijana.
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
May 15, 2015
Viittaaminen
Harni, E. (2015). ”Opeta, mittaa, kehitä”: yrittäjyyskasvatuksen mittaristo hallinnallisena artefaktina. Aikuiskasvatus, 35(2), 99–110. https://doi.org/10.33336/aik.94129