Yhteisöohjauksen solmukohdat
opintojen ohjaus Tampereen yliopistossa
DOI:
https://doi.org/10.33336/aik.94158Avainsanat:
Tampereen yliopisto, kehittäminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p4230], yhteisöllisyys [http://www.yso.fi/onto/yso/p5522], yliopistot [http://www.yso.fi/onto/yso/p10895], opettajat [http://www.yso.fi/onto/yso/p1117], vaikuttavuus [http://www.yso.fi/onto/yso/p1655], vuorovaikutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10591], viestintä [http://www.yso.fi/onto/yso/p36], opinto-ohjaus [http://www.yso.fi/onto/yso/p14999], yhteisöt [http://www.yso.fi/onto/yso/p3835], opinnot [http://www.yso.fi/onto/yso/p4780]Abstrakti
Yhteisöohjauksessa opintoja ohjaa yhteisö, organisaatio tai verkosto. Yhteisöllä ei kuitenkaan aina ole riittävää tietoa ohjaustehtävästä tai se on hajallaan organisaation rakenteissa. Yhteisöohjauksen solmukohtien avaaminen voi helpottaa ohjauksen onnistumista.