Museopedagogiikka ja aikuiskasvatus
Avainsanat:
museot, museopedagogiikka, oppimisympäristö [http://www.yso.fi/onto/yso/p4835], oppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p2945]
Abstrakti
Pedagogiikka ei voi olla museon erillinen yksittäinen osio, vaan se on museon läpikulkeva toiminta tai ajatus. Museoiden opetuksellisessa toiminnassa on siirrytty elinikäisen oppimisen periaatteelle. Yhteinen tekijä kaikissa on, että toiminnalla on tavoite – kasvatuksellinen, opetuksellinen tai jopa vain elämyksellinen – johon pedagogiikan eri keinoin pyritään.
Numero
Osasto
Näkökulmia käytäntöön
Julkaistu
May 15, 2009
Viittaaminen
Tornberg, L. (2009). Museopedagogiikka ja aikuiskasvatus. Aikuiskasvatus, 29(2), 124–131. https://doi.org/10.33336/aik.94183