Korkeakoulujen keskityttävä tieteellisyyteen

  • Arto Heinonen opetusministeriö
  • Keijo Mäkelä opetusministeriö
Avainsanat: avoin korkeakoulu [http://www.yso.fi/onto/yso/p15998], tasa-arvo [http://www.yso.fi/onto/yso/p2399], tieteellinen tieto [http://www.yso.fi/onto/yso/p7837], tutkimustieto [http://www.yso.fi/onto/yso/p27006], korkeakoulut [http://www.yso.fi/onto/yso/p1030], yleissivistävä koulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p12690], korkea-asteen koulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p3390],

Abstrakti

Artikkelin lähtökohtana on valmistunut Avoimen korkeakoulun toimikunnan mietintö. Kirjoittajat näkevät, että mietinnössä ei ole riittävästi selvitetty avoimen korkeakouluopetuksen tarvetta eikä se anna riittävää pohjaa tasa-arvopyrkimysten toteutumiselle. Korkeakouluopetus voi tapahtua vain tieteellisessä ilmapiirissä, tiedeyhteisössä, joka rakentuu tutkimukselle. Artikkelissa on myös kuvattu laajemmin korkeakoulujen asemaa aikuiskoulutuksessa.

Kirjoittajien biografiat

Arto Heinonen, opetusministeriö
VTK, Opetusministeriön tutkija
Keijo Mäkelä, opetusministeriö
DI, Opetusministeriön tutkija
Osasto
Keskustelua
Julkaistu
marras 1, 1981
Viittaaminen
Heinonen, A., & Mäkelä, K. (1981). Korkeakoulujen keskityttävä tieteellisyyteen. Aikuiskasvatus, 1(3–4), 102–104. https://doi.org/10.33336/aik.96194