Aikuiskasvatuksen erityisongelmia yhdentyvässä Euroopassa

  • John Lowe University of Warwick
Avainsanat: aikuiskasvatus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10754], lukutaito [http://www.yso.fi/onto/yso/p11405], Euroopan integraatio [http://www.yso.fi/onto/yso/p18496], aikuiskoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p300], koulutussuunnittelu [http://www.yso.fi/onto/yso/p9232], yliopistot [http://www.yso.fi/onto/yso/p10895], eriarvoisuus [http://www.yso.fi/onto/yso/p3478], sosiaalinen kerrostuneisuus [http://www.yso.fi/onto/yso/p2510]

Abstrakti

Artikkeli perustelee sitä, miksi aikuiskasvatukseen ja -koulutukseen tulee investoida ja miksi tarvitaan hyvin järjestettyjä kansallisia aikuiskoulutusjärjestelmiä. Koko mannerta ajatellen eurooppalaisella aikuiskoulutuksella on monia, useita maita yhdistäviä erityisongelmia: ensisijaisesti huono-osaiset ja lukutaidossaan puutteelliset aikuiset, mutta myös kouluikäisten lasten äidit, yksinhuoltajat ja ikääntyneet ihmiset. Kirjoittaja käsittelee lisäksi yliopistojen roolia eurooppalaisessa aikuiskasvatuksessa. Yliopiston halutaan kehittyvän kulttuuri-instituutioksi, missä kampuksen rajat ovat valtion rajat.

Kirjoittajan esittely

John Lowe, University of Warwick

Honorary professor, University of Warwick

Osasto
Katsauksia
Julkaistu
Mar 1, 1993
Viittaaminen
Lowe, J. (1993). Aikuiskasvatuksen erityisongelmia yhdentyvässä Euroopassa. Aikuiskasvatus, 13(1), 35–41. https://doi.org/10.33336/aik.96859