Draama kokemuksellisen oppimisen muotona yhteiskuntatieteellisessä yliopistokoulutuksessa

  • Virpi Tökkäri Lapin yliopisto
Avainsanat: draamakasvatus [http://www.yso.fi/onto/yso/p20873], kokemusoppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p7482], korkea-asteen koulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p3390], autenttisuus [http://www.yso.fi/onto/yso/p11872], oppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p2945]

Abstrakti

Kokemuksellisen oppimisen muodot, kuten draamalähtöinen oppiminen, tarjoavat lähtökohtia yleisten työelämätaitojen kehittämiseen yliopistoissa. Draama voi myös avata opiskelijoille uusia näkökulmia teoreettiseen tietoon ja jopa omaan minuuteen.

Kirjoittajan esittely

Virpi Tökkäri, Lapin yliopisto

HTT
yliopistonlehtori, soveltava psykologia

Osasto
Näkökulmia käytäntöön
Julkaistu
touko 15, 2016
Viittaaminen
Tökkäri, V. (2016). Draama kokemuksellisen oppimisen muotona yhteiskuntatieteellisessä yliopistokoulutuksessa. Aikuiskasvatus, 36(2), 141–147. https://doi.org/10.33336/aik.88491