Yliopistopedagogisen asiantuntemuksen jäljillä
Abstract
Yliopiston tärkein olemassaolon oikeutus on ollut tiedon tuottaminen, ja tieto itsessään on yliopistoinstituution päämääränä. Tieto itseisarvona on kuitenkin ammentunut legitimaatiolähteenä tyhjiin. Jälkiteollisessa yhteiskunnassa yliopisto on menettänyt asemansa tärkeimpänä tiedon tuottamisen ja jakamisen instituutiona, väittää aikamme tunnettu sosiologi, professori Gerard Delanty. Artikkelissa pohdiskellaan yliopistoa tietoinstituutiona yliopistopedagogiasta ja sen uudistumisesta käsin. Pedagogisen reformin vaikeus on kuitenkin kulttuurisen muutoksen vaikeudessa, kirjoittaja toteaa.
Section
Näkökulmia käytäntöön
Published
Feb 15, 2005
How to Cite
Poikela, E. (2005). Yliopistopedagogisen asiantuntemuksen jäljillä. Aikuiskasvatus, 25(1), 58–66. https://doi.org/10.33336/aik.93605