Määritelkäämme edistyksen tuntomerkit

Onko kasvatustiede edistynyt?

  • Tapio Vaherva
Avainsanat: aikuiskasvatus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10754], kasvatustieteellinen tutkimus, kasvatustiede [http://www.yso.fi/onto/yso/p4537], julkaisutoiminta [http://www.yso.fi/onto/yso/p2700], tutkimusprojektit [http://www.yso.fi/onto/yso/p17991], koulutussuunnittelu [http://www.yso.fi/onto/yso/p9232], korkeakouluopetus [http://www.yso.fi/onto/yso/p1246], tutkimustoiminta [http://www.yso.fi/onto/yso/p2040], arviointikeskustelu [http://www.yso.fi/onto/yso/p25519]

Abstrakti

”Olen pannut merkille aikuiskasvatuksen osakseen saaman kiinnostuksen lisääntymisen ja entistä monipuolisempien, ajankohtaisempien – ja uskaltaisin sanoa – entistä parempien tutkielmien ja tutkimusten tekemisen. On ollut mielenkiintoista todeta, että nuoret tutkijat ja vielä nuoremmat opiskelijat seuraavat hyvin kansainvälistä keskustelua ja tarttuvat ajankohtaisiin aiheisiin…

Yhä edelleenkin on varaa monipuolistaa kysymyksenasetteluja, asetelmia ja menetelmiä. Ja ennen muuta olisi syytä pyrkiä entistä laajempiin, eri tieteenalojen edustajien yhteistyötä edellyttäviin tutkimushankkeisiin.”

Osasto
Ajankohtaista
Julkaistu
Apr 1, 1995
Viittaaminen
Vaherva, T. (1995). Määritelkäämme edistyksen tuntomerkit: Onko kasvatustiede edistynyt?. Aikuiskasvatus, 15(4), 265–270, 336. https://doi.org/10.33336/aik.92349