Yrittäminen ja sukupuolen moniulotteisuus

haaste tutkimukselle ja koulutukselle

  • Päivi Eriksson
  • Tarja Pietiläinen
Avainsanat: naiset [http://www.yso.fi/onto/yso/p16991], yrittäjyys [http://www.yso.fi/onto/yso/p1182], johtaminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p554], sukupuoliroolit [http://www.yso.fi/onto/yso/p928], naistutkimus [http://www.yso.fi/onto/yso/p5332], koulutus

Abstrakti

Kirjoittajat tekivät haastattelututkimuksen tamperelaisessa kahden naisen uusmediayrityksessä ja analysoivat yrittäjien puhetta. Tutkimuksen yrittäjät käyttävät työssään rinnakkain kolmea eri diskurssia: pohjoismaista tasa-arvodiskurssia, maskuliinisen klassisen strategisen johtamisen diskurssia sekä feminiinisen johtamisen diskurssia. Yrittäjien liiketoiminnassa ja identiteettipuheissa naiseudella on keskeinen asema.
Viittaaminen
Eriksson, P., & Pietiläinen, T. (2001). Yrittäminen ja sukupuolen moniulotteisuus: haaste tutkimukselle ja koulutukselle. Aikuiskasvatus, 21(4), 295–305. https://doi.org/10.33336/aik.93372