Tutkimuksen elinvoima löytyy idean sisällöstä

  • Anneli Kajanto
Avainsanat: Engeström, Yrjö, aikuiskasvatus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10754], korkeakouluopetus [http://www.yso.fi/onto/yso/p1246], tutkimus [http://www.yso.fi/onto/yso/p183], tiede [http://www.yso.fi/onto/yso/p2240], professorit [http://www.yso.fi/onto/yso/p17044], työntutkimus [http://www.yso.fi/onto/yso/p9116], kasvatustieteilijät [http://www.yso.fi/onto/yso/p20573], kasvatustieteiden tohtorit [http://www.yso.fi/onto/yso/p22780]

Abstrakti

Professori Yrjö Engeström nimitettiin odotetusti elokuun alusta Helsingin yliopiston aikuiskasvatuksen professoriksi. Tähän asti hän on johtanut saman laitoksen toiminnan teorian ja kehittävän työntutkimuksen yksikköä. ”Käytännössä uusi tilanne johtaa varmaan siihen, että yhä useammin opiskelijat tulevat mukaan meidän yksikkömme tutkimushankkeisiin ja tulevat jo aikaisemmassa vaiheessa ja meidän tutkijamme osallistuvat entistä enemmän opetukseen ja opetuksen kehittämiseen. Vuorovaikutus tihenee”, Engeström sanoo.

Osasto
Näkökulmia tutkimukseen
Julkaistu
Sep 15, 2003
Viittaaminen
Kajanto, A. (2003). Tutkimuksen elinvoima löytyy idean sisällöstä. Aikuiskasvatus, 23(3), 180–183. https://doi.org/10.33336/aik.93491