Akateemista toimijuutta ja oppimiskumppanuutta rakentamassa
tarinoita mentoroinnista
Avainsanat:
mentorointiohjelmat, Tampereen yliopisto, mentorointi [http://www.yso.fi/onto/yso/p298], kumppanuus [http://www.yso.fi/onto/yso/p7050], yhteistoiminta [http://www.yso.fi/onto/yso/p7227], toimijuus [http://www.yso.fi/onto/yso/p2335], hiljainen tieto [http://www.yso.fi/onto/yso/p12777], työkulttuuri [http://www.yso.fi/onto/yso/p11260], ammatti-identiteetti, professionalismi, oppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p2945], yliopistopedagogiikka, urakehitys, heimot, organisaatiokulttuuri [http://www.yso.fi/onto/yso/p15382], sosiokulttuuriset tekijät, osallistuminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p10727], narratiivisuus
Abstrakti
Mentorointiohjelmat käynnistyivät Tampereen yliopistossa 1990- ja 2000-lukujen taitteessa. Tavoitteet ovat liittyneet akateemisen työn ja uran erilaisiin esille nouseviin kysymyksiin. Ohjelmissa oli mahdollisuus hakea kumppania myös yliopiston ulkopuolelta. Tarinat mentoroinnista tuovat esille yliopistotyön hiljaista tietoa ja oppimista. Mentorointitarinat kertovat henkilökohtaisista oppimisprojekteista, jotka tähtäävät akateemiseen toimijuuden etsimiseen, löytämiseen, rakentamiseen tai vahvistamiseen akateemisen kulttuurin ristipaineissa.
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
May 15, 2010
Viittaaminen
Korhonen, V. (2010). Akateemista toimijuutta ja oppimiskumppanuutta rakentamassa: tarinoita mentoroinnista. Aikuiskasvatus, 30(2), 94–105. https://doi.org/10.33336/aik.93867