Feministisestä teoriasta käytäntöön
feministinen pedagogiikka tasa-arvokoulutuksessa
Avainsanat:
queerpedagogiikka, tasa-arvokoulutus, feministinen pedagogiikka [http://www.yso.fi/onto/yso/p14334], kriittinen pedagogiikka [http://www.yso.fi/onto/yso/p20298], tasa-arvokasvatus [http://www.yso.fi/onto/yso/p22308], sukupuolisensitiivisyys [http://www.yso.fi/onto/yso/p21333], sukupuolentutkimus, feministinen teoria, tieto, tietoteoria, sukupuolineutraalius, tasa-arvo [http://www.yso.fi/onto/yso/p2399], toiseus, empowerment, kokemukset, queer-tutkimus
Abstrakti
Vaikka tasa-arvo on jaettu yhteiskunnallinen ihanne, on se edelleen työpaikoilla arka aihe. työelämään liittyviä ongelmia ei ole totuttu ajattelemaan sukupuoli- tai tasa-arvonäkökulmasta. Tasa-arvokoulutus tarjoaa mahdollisuuden opettaa ”toisin”.
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
May 15, 2013
Viittaaminen
Ylöstalo, H. (2013). Feministisestä teoriasta käytäntöön: feministinen pedagogiikka tasa-arvokoulutuksessa. Aikuiskasvatus, 33(2), 118–127. https://doi.org/10.33336/aik.94033