Fysiikan opetuksen kehitystyö auttoi vastaamaan korona-ajan haasteisiin

Kirjoittajat

  • Lasse Heikkinen
  • Inkeri Kontro
  • Pekka Koskinen
  • Jussi Maunuksela
  • Markku Saarelainen
  • Kimmo Tuominen

Abstrakti

Suomessa fysiikan yliopisto-opetuksen kehittämisellä on pitkät perinteet ja opetus on kansainvälisesti tarkasteltuna varsin edistyksellistä. Kehit- tämiskokemus ja yliopistojen panostus digiloikkaan tulivatkin akuuttiin tarpeeseen, kun koronapandemia vaati nopeita muutoksia opetuksen ja arvioinnin käytänteisiin. Keskustelemme tässä artikkelissa jo ennen poikkeusaikaa kehitetyistä opetusmenetelmistä ja niiden soveltuvuudesta korona-ajan opetukseen. Lisäksi käsittelemme muutoksia, joita korona-aika on tuonut opetuksen käytänteisiin ja pohdimme, onko osa näistä tullut jäädäkseen.

Tiedostolataukset

Julkaistu

2022-01-13

Numero

Osasto

Artikkelit