Projektityöskentely matematiikan opiskelussa yläkoululaisten ja heidän opettajiensa kokemana

  • Elina Viro Tampere University of Technology
  • Jorma Joutsenlahti Tampereen yliopisto
  • Sirkka-Liisa Eriksson Helsingin yliopisto

Abstract

Projektioppiminen on ongelmakeskeinen menetelmä, jossa tavoitteena on oppiaineen sisältöjen syvällisen ymmärryksen lisäksi työelämätaitojen harjoittelu. Opetus pyrkii yhdistämään opiskeltavan aineen oppilaiden jokapäiväiseen elämään tai tulevaan työelämään. Tässä tutkimuksessa tarkastelemme oppilaiden (N = 201) ja opettajien (N = 10) kokemuksia projektityöskentelystä yläkoulun matematiikan tunneilla. Projektit tukivat oppilaiden ymmärrystä siitä, missä matematiikkaa tarvitaan koulun ulkopuolella ja motivoivat erityisesti poikia matematiikan opiskeluun.

 

Published
2017-10-31
How to Cite
Viro, E., Joutsenlahti, J., & Eriksson, S.-L. (2017). Projektityöskentely matematiikan opiskelussa yläkoululaisten ja heidän opettajiensa kokemana. FMSERA Journal, 1(1), 121-131. Retrieved from https://journal.fi/fmsera/article/view/60934
Section
Vertaisarvioidut artikkelit