Kirjaston paikallisasiakkaiden asiakasuskollisuus: case Tampereen teknillisen yliopiston kirjasto
Abstrakti
The universities are run increasingly like a commercial organization, a shift that has transformed customer loyalty into an important theme for academic libraries. The purpose of this study is to measure the customer loyalty of the customers of the Tampere University of Technology library and utilize the loyalty theories – with loyalty as the ultimate dependent variable – in the university context.According to this study TUT library on-site customers are highly loyal. The customer satisfaction levels are high, but the results shown in this study are also in line with the previous findings that there are more behind the high loyalty numbers than just the general customer satisfaction levels.Our study indicated that it could be worthwhile to study more thoroughly the formation process of customer loyalty in the university library context. To find out what really are the key factors in the formation of customer loyalty.
Julkaistu
2016-12-30
Viittaaminen
Tevaniemi, J., & Peltonen, A. (2016). Kirjaston paikallisasiakkaiden asiakasuskollisuus: case Tampereen teknillisen yliopiston kirjasto. Informaatiotutkimus, 35(4), 26-45. Noudettu osoitteesta https://journal.fi/inf/article/view/60375
Numero
Osasto
Artikkelit
Lehdessä julkaistut kirjoitukset on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen Julkinen -lisenssillä.
Tekijänoikeus säilyy kirjoittajalla siten, että sen alkuperäinen julkaisuoikeus on Informaatiotutkimus-lehdellä sekä digitaalisena että painettuna vuosikirjassa. Artikkelia voi vapaasti käyttää opetuksessa ja muihin ei-kaupallisiin tarkoituksiin siten, että lähteenä mainitaan tekijä, artikkeli, lehden numero sekä artikkelin URL-osoite kokonaisuudessaan.
Artikkelin kustantaja-PDF -version saa tallentaa lehden numeron julkaisun jälkeen julkaisuarkistoon tai muuhun vastaavaan palveluun, kunhan artikkelin alkuperäinen osoite mainitaan.