Suomalaisten energiatiedon lukutaito: Tutkimuksen toteutuksen kuvaus

  • Teija Keränen Oulun yliopisto
Avainsanat: informaatiolukutaito, energia, väestötutkimus, kyselytutkimus

Lähdeviitteet

DeWaters, J. E., & Powers, S. E. (2011). Energy literacy of secondary students in New York State (USA): A measure of knowledge, affect, and behavior. Energy Policy, 39(3), 1699–1710. https://doi.org/10.1016/j.enpol.2010.12.049

Keränen, T., Hirvonen, N., & Huotari, M.-L. (2018). Examining Energy Information Literacy with an Adaptation of the Everyday Health Information Literacy Screening Tool. Teoksessa S. Kurbanoğlu, J. Boustany, S. Špiranec, E. Grassian, D. Mizrachi, & L. Roy (toim.), ECIL 2017: Information Literacy in the Workplace (ss. 470–480). Springer International Publishing.

Kormos, C., & Gifford, R. (2014). The validity of self-report measures of proenvironmental behavior: A meta-analytic review. Journal of Environmental Psychology, 40, 359–371. https://doi.org/10.1016/j.jenvp.2014.09.003

Martzoukou, K., & Sayyad Abdi, E. (2017). Towards an everyday life information literacy mind-set: a review of literature. Journal of Documentation, 73(4), 634–665. https://doi.org/10.1108/JD-07-2016-0094

Niemelä, R., Ek, S., Eriksson-Backa, K., & Huotari, M.-L. (2012). A Screening Tool for Assessing Everyday Health Information Literacy. Libri, 62(2), 125–134. https://doi.org/10.1515/libri-2012-0009

Julkaistu
2018-10-29
Viittaaminen
Keränen, T. (2018). Suomalaisten energiatiedon lukutaito: Tutkimuksen toteutuksen kuvaus. Informaatiotutkimus, 37(3), 55–57. https://doi.org/10.23978/inf.76077
Osasto
Informaatiotutkimuksen päivät