Kenttätutkimus akateemisten tutkijoiden informaatiovuorovaikutuksesta digitaalisissa ympäristöissä

  • Laura Korkeamäki Tampereen yliopisto
Avainsanat:

Lähdeviitteet

Blandford, A., & Attfield, S. (2010). Interacting with Information. Synthesis Lectures on Human-Centered Informatics, 3(1), 1–99. https://doi.org/10.2200/S00227ED1V01Y200911HCI006

Byström, K. (1999). Task complexity, information types and information sources : examination of relationships (tohtorinväitöskirja). University of Tampere. http://tampub.uta.fi/handle/10024/67773

Byström, K., & Hansen, P. (2005). Conceptual framework for tasks in information studies. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 56(10), 1050–1061. https://doi.org/10.1002/asi.20197

Fidel, R. (2012). Human Information Interaction: An Ecological Approach to Information Behavior. Cambridge, Mass.: MIT Press.

Järvelin, K., Vakkari, P., Arvola, P., Baskaya, F., Järvelin, A., Kekäläinen, J., … Sormunen, E. (2015). Task-Based Information Interaction Evaluation: The Viewpoint of Program Theory. ACM Trans. Inf. Syst., 33(1), 3:1–3:30. https://doi.org/10.1145/2699660

Korkeamäki, L. (2018). Historiantutkijoiden tehtäväperusteinen informaatiovuorovaikutus digitaalisissa ympäristöissä (Pro gradu -tutkielma). Tampereen yliopisto. http://urn.fi/URN:NBN:fi:uta-201809062467

Kumpulainen, S. (2013). Task-based information access in molecular medicine: task performance, barriers, and searching within a heterogeneous information environment. Tampere: Tampereen yliopisto. http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-9287-7

McDonald, S. (2005). Studying actions in context: a qualitative shadowing method for organizational research. Qualitative Research, 5(4), 455–473. https://doi.org/10.1177/1468794105056923

Saastamoinen, M. (2017). Information searching in authentic work tasks: A field study on the effects of task type and complexity. Tampere: Tampereen yliopisto. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-03-0310-5

Vuorikari, R., Punie, Y., Carretero, S., & Van den Brande, L. (2016). DigComp 2.0 : the digital competence framework for citizens. Luxembourg: Publication office of the European Union. https://doi.org/10.2791/11517

Julkaistu
2018-10-29
Viittaaminen
Korkeamäki, L. (2018). Kenttätutkimus akateemisten tutkijoiden informaatiovuorovaikutuksesta digitaalisissa ympäristöissä. Informaatiotutkimus, 37(3), 61–63. https://doi.org/10.23978/inf.76079
Osasto
Informaatiotutkimuksen päivät