Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Journal of Early Childhood Education Research
Current
Archives
Submissions
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 10 No. 3 (2021)
Vol. 10 No. 3 (2021)
Published:
2021-12-21
Peer-reviewed articles
Diversity discourses in the Finnish National Core Curriculum for Early Childhood Education and Care
Heini Paavola, Jaana Pesonen
1-20
PDF
What makes John move? Outdoor play physical environmental factors changing a child’s activity from sedentary to physically active: longitudinal mixed-method case study
Susanna Iivonen, Donna Niemistö, Arja Sääkslahti, Titta Kettukangas
21-53
PDF
“Haasteet on monesti ratkaistavissa hyvällä asenteella ja yhteistyöllä” Kulttuurisensitiivisyys esiopetusryhmän kasvattajien puheessa omasta työstään
Riikka Sirkko, Taina Kyrönlampi
64–92
PDF (Suomi)
Tilaa toisen kohtaamiselle vai tilaa toiseuttaa? Katsomuskasvatuksen merkityskerrokset varhaiskasvatussuunnitelmissa
Katja Castillo, Outi Ylitapio-Mäntylä, Juha Mikkonen, Markku Kuorilehto
93–120
PDF (Suomi)
Eksperttiopettajan kielikasvatuksen käyttöteoria monikielisten lasten varhaiskasvatuksessa
Anu Palojärvi, Karita Mård-Miettinen, Merja Koivula, Niina Rutanen
121–146
PDF (Suomi)
”Lapsista näkee, että me tehdään tämä hyvin”: Sosioemotionaalisen hyvinvoinnin toimintakulttuuri päiväkodissa
Suvi-Jonna Martikainen, Tuija Oikarinen
147–181
PDF (Suomi)
Relationaalisen asiantuntijuuden rakentuminen varhaiskasvatuksen opettajankoulutuksen ohjatun harjoittelun diskursseissa
Tuulikki Ukkonen-Mikkola, Terhi Ek, Reetta Piiroinen, Elina Lehtinen, Anniina Berg, Emilia Sviili, Tarja Liinamaa
182–207
PDF (Suomi)
Pedagogiikkaa poikkeusaikana – päiväkotien varhaiskasvatushenkilöstön kokemuksia pedagogiikan toteuttamisesta COVID-19-pandemian aikana
Tiina Kuutti, Sanni Kahila, Nina Sajaniemi
217–239
PDF (Suomi)
Varhaiskasvatuksen opettajien käsityksiä mediakasvatuksesta
Saara Salomaa, Pekka Mertala, Kirsti Karila
240-268
PDF (Suomi)
Johtajien arvioinnit varhaiskasvatuksen laadun prosessitekijöistä ja niiden yhteys lasten toimintaan sitoutuneisuuteen
Vivianne Ruohola, Elina Fonsén, Leena Lahtinen, Petra Salomaa, Jyrki Reunamo
282–316
PDF (Suomi)
Non-peer reviewed writings
Laadukas varhaiskasvatus on myös feministinen kysymys
Siri Törölä
54–63
PDF (Suomi)
Iloa tekemässä – Lasten suhteissa performoitu ilo varhaiskasvatuksen arjessa
Satu Karjalainen
208–216
PDF (Suomi)
Opettajan ei tarvitse olla humoristi – pierusta ja sen vierestä
Juli-Anna Aerila, Tuula Stenius, Timo Laes, Tuula Laes
269–281
PDF (Suomi)
Language
English
Suomi
Make a Submission
Make a Submission