Tutkimuksen ja opetuksen yhteys yliopistossa – opetussuunnitelmatyön näkökulma
Abstrakti
Yliopistoissa on vaalittu ihannetta tutkimuksen ja opetuksen symbioosista Humboldtin ajoista lähtien. Tässä artikkelissa kiinnostus kohdistuu siihen, miten 2000-luvun yliopiston opiskelijat ja opettajat kuvaavat tutkimuksen ja opetuksen yhteyttä opetussuunnitelmatyön kontekstissa. Liitämme havainnot osaksi kansainvälistä keskustelua ja pohdimme, miten opetussuunnitelma voisi edistää tutkimuksen ja opetuksen yhteyttä nykypäivänä.Viittaaminen
Annala, J., Mäkinen, M., & Lindén, J. (2015). Tutkimuksen ja opetuksen yhteys yliopistossa – opetussuunnitelmatyön näkökulma. Kasvatus & Aika, 9(3). Noudettu osoitteesta https://journal.fi/kasvatusjaaika/article/view/68542