Koululaiset kotiseudun representoijina toisen maailmansodan jälkeen Suomen Länsi-Lapissa ja Ruotsin Tornionlaaksossa
Abstrakti
Artikkeli tarkastelee Suomen Länsi-Lapissa ja Ruotsin Tornionlaaksossa asuneiden koululaisten tuottamia käsityksiä kodistaan ja kotiseudustaan 1940-luvun lopussa ja 1950-luvun alussa. Aineisto koostuu kahden piirustuskilpailun tuotoksista. Tulokset osoittavat, miten koululaiset osallistuivat kotiseutukasvatuksen hengessä kansallisen yhtenäisyyden rakentamiseen sodanjälkeisessä tilanteessa. Samalla valtioiden välinen raja korostui.Viittaaminen
Granö, P., & Koivurova, A. (2013). Koululaiset kotiseudun representoijina toisen maailmansodan jälkeen Suomen Länsi-Lapissa ja Ruotsin Tornionlaaksossa. Kasvatus & Aika, 7(4). Noudettu osoitteesta https://journal.fi/kasvatusjaaika/article/view/68666