Monikulttuurinen suomalainen peruskoulu? Monikulttuurisuus peruskoulun opetussuunnitelmissa 1990–2010 luvuilla
Abstrakti
Artikkelissa tarkastellaan peruskoulun opetussuunnitelmien perusteiden monikulttuurista sisältöä vuosilta 1994, 2004 ja 2014. Tutkimuksessa analysoidaan, miten monikulttuurisuuskasvatus ilmenee opetussuunnitelmissa kahdella eri tasolla: 1) yhteiskunnallisella (minkälaisena yhteiskunnan ja monikulttuurisuuden välinen suhde kuvataan) ja 2) yksilöllisellä (millaiseksi monikulttuurinen oppilas määrittyy).
Tiedostolataukset
Julkaistu
2017-12-19
Numero
Osasto
Artikkelit
Viittaaminen
Monikulttuurinen suomalainen peruskoulu? Monikulttuurisuus peruskoulun opetussuunnitelmissa 1990–2010 luvuilla. (2017). Kasvatus & Aika, 11(4). https://journal.fi/kasvatusjaaika/article/view/68763