Sosiaalinen verkostopalvelu Facebookin varjossa
MySpace Suomessa vuosina 2005–2011
Avainsanat:
MySpace, sosiaaliset verkostopalvelut, mediakuvasto, moderointikäytännötAbstrakti
Artikkelissa tarkastellaan MySpace-palvelun historiaa Suomessa vuosina 2005–2011. MySpace oli varhainen, suosittu sosiaalinen verkostopalvelu, joka kuitenkin marginalisoitui nopeasti hävittyään markkinakamppailun Facebookille ja YouTubelle. Suomessa MySpace toimi muutamien vuosien ajan erityisesti musiikkialaa yhdistävänä verkkomediana. Artikkelissa tutkitaan palvelun mediakuvastoa ja markkinointia sekä luodaan katsaus sen moderointikäytäntöjen syntyyn ja kehittymiseen.
Viittaaminen
Copyright (c) 2019 Kulttuurintutkimus
Tämä työ on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen-EiMuutoksia 4.0 Kansainvälinen Julkinen -lisenssillä.