Sosiaalinen verkostopalvelu Facebookin varjossa

MySpace Suomessa vuosina 2005–2011

Kirjoittajat

  • Petri Saarikoski Turun yliopisto

Avainsanat:

MySpace, sosiaaliset verkostopalvelut, mediakuvasto, moderointikäytännöt

Abstrakti

Artikkelissa tarkastellaan MySpace-palvelun historiaa Suomessa vuosina 2005–2011. MySpace oli varhainen, suosittu sosiaalinen verkostopalvelu, joka kuitenkin marginalisoitui nopeasti hävittyään markkinakamppailun Facebookille ja YouTubelle. Suomessa MySpace toimi muutamien vuosien ajan erityisesti musiikkialaa yhdistävänä verkkomediana. Artikkelissa tutkitaan palvelun mediakuvastoa ja markkinointia sekä luodaan katsaus sen moderointikäytäntöjen syntyyn ja kehittymiseen.

Osasto
Artikkelit

Julkaistu

2019-02-21

Viittaaminen

Saarikoski, P. (2019). Sosiaalinen verkostopalvelu Facebookin varjossa: MySpace Suomessa vuosina 2005–2011. Kulttuurintutkimus, 35(1–2), 51–70. Noudettu osoitteesta https://journal.fi/kulttuurintutkimus/article/view/79518