Sosiaalinen verkostopalvelu Facebookin varjossa
MySpace Suomessa vuosina 2005–2011
Nyckelord:
MySpace, sosiaaliset verkostopalvelut, mediakuvasto, moderointikäytännötAbstract
Artikkelissa tarkastellaan MySpace-palvelun historiaa Suomessa vuosina 2005–2011. MySpace oli varhainen, suosittu sosiaalinen verkostopalvelu, joka kuitenkin marginalisoitui nopeasti hävittyään markkinakamppailun Facebookille ja YouTubelle. Suomessa MySpace toimi muutamien vuosien ajan erityisesti musiikkialaa yhdistävänä verkkomediana. Artikkelissa tutkitaan palvelun mediakuvastoa ja markkinointia sekä luodaan katsaus sen moderointikäytäntöjen syntyyn ja kehittymiseen.
Referera så här
Copyright (c) 2019 Kulttuurintutkimus
Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 4.0 Internationell-licens.