Ihmiskeskeinen matkailu murroksessa
Abstrakti
Maailma käy läpi geopoliittista, teknologista ja ekologista murrosta, jossa matkailualan on etsittävä
inhimillisempiä toimintatapoja. Digitaalinen teknologia voi lisätä saavutettavuutta ja
henkilökohtaista palvelua, mutta se voi myös etäännyttää asiakkaita, ellei sen kehittämisessä
huomioida eettisiä ja inhimillisiä arvoja. Digitalisen humanismin ja välittämiseen perustuvan palvelumuotoilun
periaatteet tarjoavat matkailualalle mahdollisuuden vahvistaa luottamusta, osallisuutta
ja merkityksellisiä asiakaskokemuksia. Inhimillisyys on tulevaisuuden kilpailuetu, joka
tulee kääntää konkreettisiksi käytännöiksi koulutuksessa, palvelusuunnittelussa ja teknologian
eettisessä hyödyntämisessä.
Viittaaminen
Copyright (c) 2025 Johanna Heinonen

Tämä työ on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiMuutoksia 4.0 Kansainvälinen Julkinen -lisenssillä.