Löytyykö julkaisu tai palvelu tarpeen mukaan?
Abstrakti
Haastattelin keväällä eläköityvää, pitkän työuran tehnyttä kollegaa. Kun kysyin, mikä häntä on motivoinut työuran aikana, oli vastaus lyhyt: mahdollisimman hyvien palveluiden kehittäminen ja toisaalta se, että hyvät palvelut myös löydettäisiin ja otettaisiin käyttöön. Tieteellisten kirjastojen aineistojen ja palvelujen jatkuvasti monipuolistuessa niiden löydettävyyteen ja käyttöasteeseen liittyvät haasteet tuntuvat jatkuvasti lisääntyvän. Samalla voi kasvaa epävarmuus siitä, kuinka paljon palvelujen tarve vaihtelee eri käyttäjäryhmillä ja tarjotaanko käyttäjille neuvontaa ja koulutusta oikeassa muodossa ja sopivaan aikaan.
Viittaaminen
Copyright (c) 2025 Kirjoittaja

Tämä työ on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen Julkinen -lisenssillä.