”Tiedehän on ensisijaisesti tiedonhankintajärjestelmä”

Kirjoittajat

  • Eeva Koponen Jyväskylän yliopisto

Abstrakti

Jokapäiväisessä työssä käytämme omaan työhömme liittyviä käsitteitä usein epätäsmällisesti. Akateemisessa kontekstissa tilannetta mutkistaa se, että tieteellinen työskentely perustuu käsitteille ja niiden välisille suhteille. Tässä artikkelissa keskustelen muutamista tiedonhankinnan opetukseen liittyvistä keskeisistä käsitteistä, kuten otsikossa mainittu tiedonhankinta, sekä niiden tulkinnoista. Lisäksi pohdin tulkintoihin liittyviä etuja ja haittoja opiskelijoiden kanssa yhteistyössä tehdyn opetuksen kehittämistyön näkökulmasta.

Osasto
Artikkelit

Julkaistu

2018-02-01

Viittaaminen

Koponen, E. (2018). ”Tiedehän on ensisijaisesti tiedonhankintajärjestelmä”. Signum, 50(4), 15–24. https://doi.org/10.25033/sig.69197