Pääkirjoitus: KUIN EKSYTTÄVÄ AAVIKKO TAI LABYRINTTI — ASIAKKAAN KIRJASTOAHDISTUS TIETEELLISESSÄ KIRJASTOSSA

  • Johanna Lahikainen Helsingin yliopiston kirjasto

Abstrakti

Moni kirjastoalan työntekijä tietää, että asiakaspalvelussa tarvitaan usein salapoliisin ja joskus psykologin taitoja. Asiakkaan esittämä kysymys on monesti vain alku keskustelulle, jossa yritetään saada selville perimmäinen tiedontarve, joka voi olla eri kuin ääneen esitetty kysymys. Kirjaston työntekijän lisäkysymykset voivat saada molemmissa aikaan ahaa-elämyksen: ai tästäkö siis olikin kyse!

Osasto
Artikkelit
Julkaistu
heinä 3, 2019
Viittaaminen
Lahikainen, J. (2019). Pääkirjoitus: KUIN EKSYTTÄVÄ AAVIKKO TAI LABYRINTTI — ASIAKKAAN KIRJASTOAHDISTUS TIETEELLISESSÄ KIRJASTOSSA. Signum, 51(2), 3–4. https://doi.org/10.25033/sig.83521